Веб-портал "Звернення у сфері державної реєстрації актів цивільного стану"
Опубліковано 15 травня 2017 року о 15:40
Наказом Міністерства юстиції України № 1187/5 від 09.07.2015 року, затверджено Порядок роботи Веб-порталу “Звернення у сфері державної реєстрації актів цивільного стану”, завдяки якому з"явилася можливість записатися через Інтернет на прийом до відділів ДРАЦС.
На Веб-порталі «Звернення у сфері державної реєстрації актів цивільного стану» громадяни можуть записатись на прийом до відділу ДРАЦС у зручний час, задати питання в онлайн режимі, подати заяви на реєстрацію актів цивільного стану (http://dracs.minjust.gov.ua/).
Згідно Порядку роботи Веб-порталу “Звернення у сфері державної реєстрації актів цивільного стану” реєстрація користувачів Веб-порталу здійснюється шляхом заповнення реєстраційної форми, у якій обов'язково вказуються такі дані:
- прізвище, ім'я та по батькові;
- логін;
- адреса електронної пошти.
Після заповнення користувачем реєстраційної форми на електронну поштову скриньку, вказану при реєстрації, надсилається тимчасовий пароль, який користувач Веб-порталу самостійно змінює на постійний. Вхід до особистого кабінету користувача здійснюється із зазначенням відомого лише користувачу логіна та пароля.
Доступ до електронних послуг Веб-порталу здійснюється за допомогою особистого кабінету користувача.
За допомогою Веб-порталу користувач може:
1) заповнити заяву, передбачену Правилами державної реєстрації актів цивільного стану в Україні, затвердженими наказом Міністерства юстиції України від 18 жовтня 2000 року N 52/5, зареєстрованими у Міністерстві юстиції України 18 жовтня 2000 року за N 719/4940 (у редакції наказу Міністерства юстиції України від 24 грудня 2010 року N 3307/5), Правилами внесення змін до актових записів цивільного стану, їх поновлення та анулювання, затвердженими наказом Міністерства юстиції України від 12 січня 2011 року N 96/5, зареєстрованими у Міністерстві юстиції України 14 січня 2011 року за N 55/18793, Інструкцією з ведення Державного реєстру актів цивільного стану громадян, затвердженою наказом Міністерства юстиції України від 24 липня 2008 року N 1269/5, зареєстрованою у Міністерстві юстиції України 25 липня 2008 року за N 691/15382, звернення для їх подальшого надсилання безпосередньо засобами Веб-порталу до відділів державної реєстрації актів цивільного стану;
2) надіслати до відділів державної реєстрації актів цивільного стану скан-копії документів, необхідних для державної реєстрації актів цивільного стану, внесення змін до актових записів цивільного стану, їх поновлення та анулювання, у форматі, придатному для роздрукування або зчитування цих документів в електронному вигляді;
3) здійснити попередній запис на відвідування відділу державної реєстрації актів цивільного стану із зазначенням зручних дати і часу;
4) оплатити з використанням платіжних систем послуги відділів державної реєстрації актів цивільного стану;
5) отримати консультації працівників відділу державної реєстрації актів цивільного стану щодо надісланих через Веб-портал заяв або звернень.
Подання до відділів державної реєстрації актів цивільного стану звернень щодо заяв у сфері державної реєстрації актів цивільного стану через мережу Інтернет не звільняє від необхідності особистого звернення користувача до відділу та подання ним документів, передбачених законодавством.
У разі направлення заяви або звернення щодо державної реєстрації шлюбу користувачу необхідно не пізніше трьох робочих днів після отримання повідомлення про результати її/його розгляду звернутись особисто до відділу державної реєстрації актів цивільного стану для підписання заяви, сформованої на підставі звернення.
Заяви, що подані громадянами за допомогою Веб-порталу повинні містити електронний цифровий підпис фізичної особи або бути підписаними під час її особистого звернення до відділу державної реєстрації актів цивільного стану.
Фізичні особи, які направили заяви з накладенням електронних цифрових підписів або звернення щодо їх формування, відповідають за достовірність зазначених відомостей, а також доданих до них відсканованих копій документів.
Працівник відділу державної реєстрації актів цивільного стану, до якого подано відповідну заяву з накладенням електронного цифрового підпису або звернення щодо її формування, у день їх надходження або не пізніше наступного робочого дня у разі отримання поза робочим часом відділу перевіряє отримані документи.
Оплата вартості послуг зв'язку (послуг операторів телефонного зв'язку, Інтернет-провайдерів тощо) та інших послуг, пов'язаних із забезпеченням їхніх технічних можливостей для користування Веб-порталом, здійснюється користувачами на загальних підставах.