У бібліотеці ім. С. Васильченка для дітей провели онлайн-лекцію «Леся Українка як провідна постать епохи модернізму»
01.03.2021 письменниця-прозаїкиня, авторка фентезійних романів та оповідань, перекладачка, літературознавиця, лекторка, громадська активістка Любов Базь прочитала онлайн-лекцію у бібліотеці ім. С. Васильченка для дітей на тему «Леся Українка як провідна постать епохи модернізму».
Поезія Лесі Українки виразно індивідуалістична. Цей індивідуалізм зумовлений її органічним прагненням до ідеалу сильної людини, яка над усе цінує власну свободу, а отже, і свободу свого народу. Ключовим у її самоусвідомленні був момент внутрішнього переродження та перетворення поетичного слова на зброю.
Модерністська концепція мистецтва у творчості Лесі Українки ґрунтується на вимогах свободи творчості, самодостатності слова. Поетеса проходить в осмисленні цієї проблематики складну еволюцію, але в зрілій творчості її висновки видаються досить радикальними у контексті українського модернізму. Образи митців, створених нею, – це образи людей внутрішньоконфліктних, складних. Серед найскладніших колізій тут колізії свободи й ідеологічної заангажованості. Важливою є також проблема функціонування колоніальної культури і роль письменника, творця, що належить до підневільної нації. Націєтворчі і мистецькі завдання й спонуки тут важко поєднати, як і неможливо зректися жодної з них. Інтерпретація Лесею Українкою мистецької проблематики суголосна з шуканнями західноєвропейських модерністів, зокрема з творчістю Г. Гауптмана, М. Метерлінка. Як і більшість її сучасників Леся Українка по-своєму інтерпретує ніцшеанську проблематику. Важливе значення має неоміфологізм письменниці, закоріненість її текстів у міфологічні структури.
Щиро дякуємо за лекцію пані Любові і сподіваємось на подальшу співпрацю!