Ще за радянських часів доводилося чути, що в західних країнах влада або держава існує для людей, а у нас люди для держави. Можливо, з точки зору політиків якась правда тут є, але якщо брати до уваги систему соціального захисту, то вона в Україні завжди працювала для людей.
У цьому мене зайвий раз переконала перший заступник начальника Управління праці та соціального захисту населення Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації Тетяна Зінченко. Тетяна Федорівна віддала соціальній роботі більше сорока років і до сьогодні працює в стінах рідного їй управління, яке, до речі, з середини минулого століття знаходиться за незмінною адресою - проспект Перемоги, 5.
Управління розташоване на першому поверсі житлової багатоповерхівки, що звичайно не дуже зручно, але влада Шевченківського району робить все, щоб зробити перебування людей там комфортним. Щодня в управління по допомогу звертається у середньому 350 людей. На моє здивування такою кількістю Тетяна Зінченко відповідає: «Фактично третина населення району звертається до нас по допомогу. Це пенсіонери, яких в Шевченківському районі близько 60 тисяч, 25 тисяч мешканців району, які отримають житлово-комунальні субсидії та ще 12 тисяч сімей-пільговиків, яким надається допомога на утримання дітей. У зв’язку з подіями на Сході України в Шевченківському району перебувають на обліку 15 тисяч внутрішньо переміщених осіб, обслуговуються також учасники АТО, інваліди та інші пільгові категорії населення. На жаль, щороку все більше людей потребують підтримки та допомоги з боку держави».
Минулого року довелося бути в управлінні по особистих справах, і хоча питання вирішив швидко, не міг не звернути увагу на, скажімо так, некомфортні умови перебування в установі: вузький коридор, пошарпані стіни з несвіжими шпалерами, кабінетна система прийому громадян. І на скільки був здивований, потрапивши в заклад цими днями. Починаючи зі входу, який зустрічає квітами, пандусом та зручними помірними сходами, і закінчуючи фактично збудованим наново Центром надання соціальних послуг. Умови роботи з людьми в Шевченківському управлінні соціального захисту можуть скласти гідну конкуренцію провідним центрам надання адміністративних послуг або бізнесовим відкритим офісам чи банківським центрам роботи з клієнтами.
У колись тісному коридорі управління вдало розмістились 14 прозорих кабінок, де спеціалісти ведуть прийом громадян. А ті, хто став в електронну чергу, чекають не більше двадцяти хвилин у комфортних кріслах. Атмосфера в коридорі спокійна та робоча, Тетяна Зінченко нерідко виходить до людей, щоб почути їх думку стосовно нової організації роботи.
«Звичайно, без допомоги керівництва райдержадміністрації, ми б нічого не зробили,- зізнається Тетяна Федорівна. - Свого часу зверталася з цією проблемою до багатьох голів адміністрації нашого району, їх на моєму віку було достатньо, але реально відчув наші проблеми і найголовніше – допоміг - нинішній глава району Олег Олександрович Гаряга!»
Звернувся за коментарем до голови адміністрації. Олег Олександрович був небагатослівним, зазначивши, що завдання влади працювати на людей, тим більше у сфері соціального захисту.
«Якщо по-нормальному, то, звичайно, треба мати єдиний, в окремому приміщенні, центр надання усіх послуг: соціальних, адміністративних, пенсійних, тощо, – говорить голова Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації Олег Гаряга. - Але це потребує часу: проект, будівництво…, але життя триває сьогодні і зараз. А соціально незахищених категорій населення , на жаль, тільки більшає, тому ми підтримали ініціативу управління та за рахунок бюджетних коштів спромоглися облаштувати там сучасний центр надання соціальних послуг. Центр працює в стінах управління з березня цього року. На черзі - покращення умов роботи соціальних працівників, бо ще багато кабінетів в управлінні потребують ремонту та оновлення матеріально-технічної бази. Впевнений, ми з цим впораємося!»