Актуальні питання для споживачів, які мають наміри користуватись послугами автотранспорту
Опубліковано 17 вересня 2018 року о 18:04
фото


Постановою Кабінету Міністрів України від 18.02.1997 року № 176 «Про затвердження Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту» (зі змінами та доповненнями) затверджено Правила надання послуг пасажирського автомобільного транспорту, які визначають порядок здійснення перевезень пасажирів та їх багажу автобусами, таксі, легковими автомобілями на замовлення, а також обслуговування пасажирів на автостанціях і є обов'язковими для виконання організаторами регулярних перевезень, замовниками транспортних послуг, автомобільними перевізниками, автомобільними самозайнятими перевізниками, персоналом автомобільного транспорту, автостанціями та пасажирами.
Порядок проїзду міським пасажирським автомобільним транспортом і його оплати, права та обов’язки пасажирів, а також відносини автомобільних перевізників і пасажирів під час надання транспортних послуг, враховуючи особливості транспортної інфраструктури та наявність автоматизованої системи обліку оплати проїзду, визначаються Правилами користування міським пасажирським автомобільним транспортом, що затверджуються відповідним органом місцевого самоврядування.
Під час здійснення пасажирських перевезень водій (організація перевізника) зобов’язаний дотримуватися вимог законодавства, що стосуються пасажирських перевезень автомобільним транспортом, про захист прав споживачів.
Водій зобов’язаний:
- продавати квитки пасажирові до початку руху автобуса, маршрутного таксі;
- бути ввічливим і уважним до пасажирів;
- мати із собою і пред’являти для перевірки уповноваженим особам передбачені законодавством документи;
- зупинятись під час виконання рейсу для посадки на вимогу в місцях зупинки громадського транспорту, а також в інших місцях, але не ближче ніж за 100 м від місця зупинки громадського транспорту;
- та інші обов’язки.
Водієві маршрутного таксі під час здійснення пасажирських перевезень забороняється:
- починати рух до повного зачинення дверей та відчиняти їх до повної зупинки автобуса;
- розмовляти з пасажирами, їсти, пити, палити під час руху;
- продавати пасажирам квитки під час руху;
- перевозити тварин, крім передбачених законодавством випадків;
- порушувати Правила дорожнього руху;
- та інше.
Відправлення маршрутного таксі відбувається відповідно до затвердженого розкладу руху, незалежно від кількості пасажирів у салоні.
Під час пасажирських перевезень маршрутними таксі перевізники зобов’язані забезпечити безоплатне перевезення в мікроавтобусах – одного пасажира, в автобусах з кількістю місць для сидіння понад 20 – двох, які належать до однієї з таких пільгових категорій громадян:
• Ветеран війни;
• Учасник ліквідації або потерпілий через наслідки аварії на Чорнобильській АЕС, що має 1-шу категорію;
• Інвалід 1-ї або 2-ї групи;
• Особа, яка супроводжує інваліда 1-ї групи;
• Діти-інваліди з дитинства до 18 років;
• Діти дошкільного віку (без надання окремого місця для сидіння).
Якщо вам відмовили в пільговому проїзді у міському пасажирському транспорті або іншим чином порушили ваші права, звертайтеся до таких служб з письмовою скаргою на ім’я керівника:
1.Головного управління транспорту та зв’язку Київської міської державної адміністрації (Адреса: 01030, Київ, вул. Леонтовича, 6, тел.: 278-22-41);
2.Служба допомоги мера киянам КБУ «Контактний центр (Сall-центр) - 15-51»;
3.Комунальне підприємство «Київпастранс» (04070, м. Київ, Набережне шосе, 2, тел.: (044) 254-65-03)