Довіряй, але перевіряй: повірка побутових лічильників води
Опубліковано 30 квітня 2014 року о 14:37
Крапля камінь точить, копійка рубль береже – об’єдналися два прислів’я, коли споживачі почали встановлювати квартирні лічильники води.
Як показує досвід, лічильники води дозволяють економити воду, а також, немало коштів. Споживач сплачує за реально спожиту холодну та гарячу воду, до того ж він сам регулює об’єми її використання. Вимоги до лічильників води, які застосовуються для комерційного обліку в Україні, встановлює Технічний регламент щодо суттєвих вимог до засобів вимірювальної техніки, затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 08.04.2009 № 332.
Щоб лічильники води не виходили з ладу і зберігали свої метрологічні характеристики, їх треба правильно встановити. Встановлення лічильників мають здійснювати спеціалізовані організації, які мають у цьому досвід. Лічильник води - складний технічний пристрій, який з часом зношується та зазнає впливу з боку зовнішніх факторів, таких як зношення матеріалів, сторонні елементи у воді тощо, які змінюють його метрологічні характеристики. Оскільки покази лічильників води використовуються під час розрахунків у сфері комунальних послуг між споживачем та постачальниками послуг, лічильники повинні зберігати свої метрологічні характеристики. Згідно Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність», вони підлягають обов’язковій повірці. Під час повірки встановлюється придатність лічильника до застосування на підставі результатів контролю їх метрологічних характеристик. Якщо метрологічні характеристики не виходять за допустимі межі, лічильник визнається придатним.
Фахівці наголошують, що твердження стосовно того, що похибка лічильника води не збільшилась, оскільки через прилад пройшов невеликий об’єм води, хибне, оскільки фактором погіршення метрологічних характеристик лічильників є не об’єм води, а інтервал часу роботи приладу, протягом якого він повинен зберігати свої метрологічні характеристики, та умови, при яких функціонував лічильник.
Досвід проведення повірок квартирних лічильників води свідчить, що під час повірки бракуються як лічильники з великим об’ємом води, що пройшла через них, так і з малим її об’ємом. Це викликано тим, що за великих об’ємів на прилад негативно впливають одні чинники, а за малих об’ємів або відсутності витрат води – інші.
Для комерційного обліку можуть застосовуватись лічильники води, типи яких занесені до Державного реєстру засобів вимірювальної техніки України. Власники лічильників зобов’язані своєчасно, з урахуванням установлених міжповірочних інтервалів (тобто певного інтервалу часу між двома послідовними періодичними повірками), подавати прилад на повірку. Міжповірочний інтервал складає 3 або 4 роки залежно від типу лічильника води. Тобто, раз на 3 або 4 роки необхідно віддавати лічильник на повірку, оскільки покази лічильників, термін чергової повірки яких сплинув, не можна використовувати для розрахунків оплати за спожиту воду.
Якщо лічильник вчасно не повірений, його показники не можна застосовувати у розрахунках, і нарахування, у такому випадку, будуть здійснюватись за методом, який застосовується для квартир без індивідуальних приладів обліку води, тобто, на основі будинкових засобів обліку води або за нормами.
Подати заявку на зняття контрольних показників та опломбування після повірки, а також отримати відповідь при наявності додаткових запитань стосовно повірки квартирних приладів обліку та нарахувань за житлово-комунальні послуги можна за телефонами: 591-56-81, 591-56-82 (КП «Центр обслуговування споживачів Шевченківського району»).
Фахівці наголошують, що твердження стосовно того, що похибка лічильника води не збільшилась, оскільки через прилад пройшов невеликий об’єм води, хибне, оскільки фактором погіршення метрологічних характеристик лічильників є не об’єм води, а інтервал часу роботи приладу, протягом якого він повинен зберігати свої метрологічні характеристики, та умови, при яких функціонував лічильник.
Досвід проведення повірок квартирних лічильників води свідчить, що під час повірки бракуються як лічильники з великим об’ємом води, що пройшла через них, так і з малим її об’ємом. Це викликано тим, що за великих об’ємів на прилад негативно впливають одні чинники, а за малих об’ємів або відсутності витрат води – інші.
Для комерційного обліку можуть застосовуватись лічильники води, типи яких занесені до Державного реєстру засобів вимірювальної техніки України. Власники лічильників зобов’язані своєчасно, з урахуванням установлених міжповірочних інтервалів (тобто певного інтервалу часу між двома послідовними періодичними повірками), подавати прилад на повірку. Міжповірочний інтервал складає 3 або 4 роки залежно від типу лічильника води. Тобто, раз на 3 або 4 роки необхідно віддавати лічильник на повірку, оскільки покази лічильників, термін чергової повірки яких сплинув, не можна використовувати для розрахунків оплати за спожиту воду.
Якщо лічильник вчасно не повірений, його показники не можна застосовувати у розрахунках, і нарахування, у такому випадку, будуть здійснюватись за методом, який застосовується для квартир без індивідуальних приладів обліку води, тобто, на основі будинкових засобів обліку води або за нормами.
Подати заявку на зняття контрольних показників та опломбування після повірки, а також отримати відповідь при наявності додаткових запитань стосовно повірки квартирних приладів обліку та нарахувань за житлово-комунальні послуги можна за телефонами: 591-56-81, 591-56-82 (КП «Центр обслуговування споживачів Шевченківського району»).