Головне в житті – сім’я!
Опубліковано 11 травня 2016 року о 14:33
Одним із пріоритетних напрямків діяльності Шевченківського районного в місті Києві центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді є створення та забезпечення функціонування прийомних сімей та дитячих будинків сімейного типу (ДБСТ), з метою влаштування дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування до сімейних форм виховання.
На сьогоднішній день в Шевченківському районі функціонує 4-и прийомні сім’ї (одна з яких, переселенці із зони АТО)(ПС), в яких виховуються 5 прийомних і 3 біологічні дитини та 2-ва Дитячі будинки сімейного типу (ДБСТ).
В 2012 році в Шевченківському районі було створено перший Дитячий будинок сімейного типу, в якому виховується 8 дітей-сиріт та 1 біологічна дитина.
В 2014 році було відкрито другий Дитячий будинок сімейного типу, в якому виховується 5 дітей-сиріт.
За прийомними дітьми та вихованцями ДБСТ Шевченківського району зберігаються пільги і державні гарантії, передбачені законодавством для дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування.
Всі прийомні сім’ї та Дитячі будинки сімейного типу перебувають під соціальним супроводженням, в ході якого відповідальний працівник допомогає дітям та батькам вирішувати питання адаптації, подолання психологічних труднощів, організовує надання психологічних, юридичних, соціально-педагогічних консультацій, тощо.
Досвід функціонування дитячих будинків сімейного типу в Україні засвідчує, що їхні соціальні функції як соціального інституту не відрізняються від функціонування звичайної біологічної сім’ї. Водночас є низка особливостей, притаманних лише дитячому будинку сімейного типу: батьки біологічно не пов’язані з прийомними дітьми; батьки-вихователі повинні виконувати обов’язки не тільки вихователів, а й господарів великої
родини; прояви проблем між рідними та прийомними дітьми.
Дитячий будинок сімейного типу має значні переваги порівняно з будь-яким іншим державним інститутом, адже у виховному закладі дитина знаходиться лише певний час, а вихователі здебільшого зайняті лише окремими аспектами виховання. У сім’ї процес виховання має водночас цілісне та індивідуальне спрямування і здійснюється до тих пір, доки дитина не залишає родину. Комплексний педагогічний вплив дитячих будинків сімейного типу проявляється у створенні для дитини-сироти нормальних умов сімейного життя, повноцінного родинного оточення. Сімейне виховання як життєво необхідна умова формування людської особистості є основною запорукою гармонійного розвитку дитини, формування позитивних якостей характеру.
Основним показником ефективності існування такої форми державної опіки над дітьми-сиротами, як дитячі будинки сімейного типу, є те, що діти, позбавлені піклування власної родини, знаходять сімейний затишок, батьківську опіку, оточення братів та сестер, повертаються у природно необхідне для нормального розвитку особистості середовище – сім’ю.
В 2014 році було відкрито другий Дитячий будинок сімейного типу, в якому виховується 5 дітей-сиріт.
За прийомними дітьми та вихованцями ДБСТ Шевченківського району зберігаються пільги і державні гарантії, передбачені законодавством для дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування.
Всі прийомні сім’ї та Дитячі будинки сімейного типу перебувають під соціальним супроводженням, в ході якого відповідальний працівник допомогає дітям та батькам вирішувати питання адаптації, подолання психологічних труднощів, організовує надання психологічних, юридичних, соціально-педагогічних консультацій, тощо.
Досвід функціонування дитячих будинків сімейного типу в Україні засвідчує, що їхні соціальні функції як соціального інституту не відрізняються від функціонування звичайної біологічної сім’ї. Водночас є низка особливостей, притаманних лише дитячому будинку сімейного типу: батьки біологічно не пов’язані з прийомними дітьми; батьки-вихователі повинні виконувати обов’язки не тільки вихователів, а й господарів великої
родини; прояви проблем між рідними та прийомними дітьми.
Дитячий будинок сімейного типу має значні переваги порівняно з будь-яким іншим державним інститутом, адже у виховному закладі дитина знаходиться лише певний час, а вихователі здебільшого зайняті лише окремими аспектами виховання. У сім’ї процес виховання має водночас цілісне та індивідуальне спрямування і здійснюється до тих пір, доки дитина не залишає родину. Комплексний педагогічний вплив дитячих будинків сімейного типу проявляється у створенні для дитини-сироти нормальних умов сімейного життя, повноцінного родинного оточення. Сімейне виховання як життєво необхідна умова формування людської особистості є основною запорукою гармонійного розвитку дитини, формування позитивних якостей характеру.
Основним показником ефективності існування такої форми державної опіки над дітьми-сиротами, як дитячі будинки сімейного типу, є те, що діти, позбавлені піклування власної родини, знаходять сімейний затишок, батьківську опіку, оточення братів та сестер, повертаються у природно необхідне для нормального розвитку особистості середовище – сім’ю.