Чому підвищуються тарифи на комунальні послуги?
Опубліковано 16 червня 2014 року о 17:38
У відповідності з вимогами Постанови Кабінету міністрів України № 81 від 25 березня 2014 р. «Про вдосконалення державної політики регулювання цін на природний газ і тарифів на теплову енергію та забезпечення посилення соціального захисту населення під час оплати житлово-комунальних послуг» підвищення цін на комунальні послуги з метою приведення їх до економічно обґрунтованого рівня, передбачено здійснювати поетапно, протягом 2014-2017 р.р., а саме:
1 етап: травень-червень 2014 року - в середньому на 40 відсотків
2 етап: до 1 травня 2015 р. в середньому на 40 відсотків
3 етап: до 1 травня 2016 р. в середньому на 20 відсотків
4 етап: до 1 травня 2017 р. в середньому на 20 відсотків
Таким чином загальний рівень цін на газ та теплову енергію для потреб населення має підвищитись на 120%.
1 етап: травень-червень 2014 року - в середньому на 40 відсотків
2 етап: до 1 травня 2015 р. в середньому на 40 відсотків
3 етап: до 1 травня 2016 р. в середньому на 20 відсотків
4 етап: до 1 травня 2017 р. в середньому на 20 відсотків
Таким чином загальний рівень цін на газ та теплову енергію для потреб населення має підвищитись на 120%.

При цьому необхідно відзначити, що в більшості країн ціни на електричну енергію та опалення є однаковими для усіх категорій абонентів, незалежно від того чи є це бюджетні організації, промислові підприємства чи фізичні особи. В той же час в Україні фактичні тарифи для бюджетних та промислових споживачів значно перевищували тарифи для населення.
Наприклад, в Івано-Франківськ – на 63%, в Донецьку - на 73,1%, в Хмельницькому - на 81%, в Києві – на 69,4%.
Внаслідок цього, за рахунок державного бюджету та бюджетів органів місцевого самоврядування проводилась компенсація від’ємної різниці при продажу при відпуску тепла приватним компаніям.
Така негативна практика компенсації фактичної вартості теплової енергії за рахунок завищеної ціни для бюджетних підприємств, промислових підприємств призводило до суттєвих перекосів та дефіциту бюджету , недофінансування пенсійного фонду.
Станом на квітень тарифи для виробників по Україні виглядають наступним чином:
Наприклад, в Івано-Франківськ – на 63%, в Донецьку - на 73,1%, в Хмельницькому - на 81%, в Києві – на 69,4%.
Внаслідок цього, за рахунок державного бюджету та бюджетів органів місцевого самоврядування проводилась компенсація від’ємної різниці при продажу при відпуску тепла приватним компаніям.
Така негативна практика компенсації фактичної вартості теплової енергії за рахунок завищеної ціни для бюджетних підприємств, промислових підприємств призводило до суттєвих перекосів та дефіциту бюджету , недофінансування пенсійного фонду.
Станом на квітень тарифи для виробників по Україні виглядають наступним чином:

Маючи зараз найнижчі тарифи на теплову енергію на Україні, Київ очікує найбільше підвищення тарифів для приведення їх до економічно обґрунтованих.
Наразі тарифи для виробників підвищилися на 72 %, тож можна спрогнозувати, що тарифи для населення теж будуть суттєво підвищені.
Таке суттєве подорожчання пов'язане із підвищенням ціни на газ, оскільки в структурі собівартості він складає більше 60 %.
Наразі тарифи для виробників підвищилися на 72 %, тож можна спрогнозувати, що тарифи для населення теж будуть суттєво підвищені.
Таке суттєве подорожчання пов'язане із підвищенням ціни на газ, оскільки в структурі собівартості він складає більше 60 %.

Звертаємо Вашу Увагу на те, що 5 квітня 2014 року Кабінетом Міністрів України була прийнята Постанова № 83 «Про посилення соціального захисту населення в умовах підвищення цін і тарифів на комунальні послуги», яка набирає чинності з липня місяця 2014 року та затверджений Порядок призначення і надання населенню компенсації додаткових витрат на оплату комунальних послуг в умовах підвищення цін і тарифів на послуги.
Цей Порядок визначає механізм призначення і надання населенню компенсації додаткових витрат на оплату послуг газопостачання, централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води в умовах підвищення цін і тарифів на зазначені послуги.
Для проведення інформаційно-роз'яснювальної роботи і надання консультацій з питань призначення компенсації, забезпечено роботу телефонної «гарячої лінії» за номером 238-00-51 - у відділі субсидій управління праці та соціального захисту населення за адресою: пр-т. Перемоги 15.
Цей Порядок визначає механізм призначення і надання населенню компенсації додаткових витрат на оплату послуг газопостачання, централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води в умовах підвищення цін і тарифів на зазначені послуги.
Для проведення інформаційно-роз'яснювальної роботи і надання консультацій з питань призначення компенсації, забезпечено роботу телефонної «гарячої лінії» за номером 238-00-51 - у відділі субсидій управління праці та соціального захисту населення за адресою: пр-т. Перемоги 15.