Головна  →  Новини  →  9 вересня 2019

До питання покращення нормотворчої діяльності

До питання покращення нормотворчої діяльності

Аналіз нормотворчої діяльності органів влади у контексті формування та розвитку національного законодавства свідчить про існування проблеми якості нормативно-правових актів. 

Це, крім іншого, зумовлює непоодинокі звернення громадян до суду для оскарження тих чи інших актів органів влади, зокрема у порядку адміністративного судочинства. 

Поряд з іншими чинниками, що так чи інакше впливають на якість нормативно-правових актів, ця проблема зумовлена також і незавершеністю формування цілісної законодавчої бази щодо здійснення органами влади нормотворчої діяльності. Дотепер має місце законодавча невизначеність та певна неузгодженість положень діючих актів законодавства, які регламентують відповідні питання.

 

У зв’язку з цим вбачається нагальна потреба у вдосконаленні, насамперед, засад здійснення органами влади нормотворчої діяльності. Безумовно, це сприятиме і адекватному впливу законодавства на політичні, економічні та соціальні відносини у державі. Адже відповідний рівень нормотворення гарантує правильне застосування нормативно-правових актів та сприяє утвердженню в державі принципу верховенства права.

Прикро, що в розвиток конституційних засад, зокрема статті 117 Конституції України, на законодавчому рівні дотепер не врегульовано питання щодо порядку реєстрації нормативно-правових актів міністерств та
інших центральних органів виконавчої влади. На даний час відповідні питання врегульовано лише частково, здебільшого на рівні підзаконних або відомчих актів.

Слід зазначити, що згадана стаття Конституції України передбачає видання нормативно-правових актів не лише міністерствами, а й іншими центральними органами виконавчої влади, натомість Закон України «Про центральні органи виконавчої влади» надає повноваження щодо видання нормативно-правових актів виключно міністерствам, іншим центральним органами виконавчої влади – тільки можливість видання організаційно- розпорядчих актів.

Неузгодженості спостерігаються і на рівні підзаконних актів. Так, наприклад, відповідно до п. 9 Типового положення про територіальні органи міністерства та іншого центрального органу виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.05.2011 р. № 563 (з наступними змінами), територіальні органи уповноважені видавати лише акти (накази) виключно організаційно- розпорядчого характеру.

Перейти до спискуВерсiя для друку