КМДА Київська міська державна адміністрація


Шановні мешканці Шевченківського району!

Відповідно до пункту 19 Протоколу позачергового засідання Державної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій від 10.03.2020 № 2, пункту 3 розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 16.03.2020 № 444 «Про деякі заходи щодо запобігання поширенню коронавірусу COVID-19 на території міста Києва» (зі змінами) та розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 19.01.2022 № 122 «Про деякі організаційні заходи щодо запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби СOVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-Co V-2, на період дії карантину у 2022 році» тимчасово, на період дії карантину до 31 березня 2022 року:

здійснювати з дотриманням протиепідемічних вимог на підставі документів, передбачених законодавством України:

доступ до районних в місті Києві державних адміністрацій;

доступ до центрів надання адміністративних послуг у місті Києві.

Районним в місті Києві державним адміністраціям призупинити проведення особистого прийому громадян.

В той же час громадяни мають можливість реалізувати право на звернення до голови Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації шляхом надсилання письмового звернення поштою (адреса: вул. Богдана  Хмельницького, 24, м. Київ, 01054), з використанням мережі «Інтернет», засобів електронного зв'язку ([email protected]), або залишення письмового звернення у скриньках, розміщених на першому поверсі райдержадміністрації на вулиці Богдана Хмельницького, 24, а також отримати консультації в телефонному режимі: (044)366-58-53.


 

Начальник відділу

Чорній Ірина Миколаївна

тел: 366-58-53

каб. 208

Заступник начальника

Новікова Світлана Василівна

тел: 366-58-53

каб. 208

Головний спеціаліст

Савчук Світлана Вікторівна

тел: 366-58-53

каб. 208

Головний спеціаліст

Чмих Наталія Анатоліївна 

тел: 366-58-53

каб. 208

Головний спеціаліст

Легенька Олена Анатоліївна

 тел: 366-58-53

 каб. 206

Видача листів

 

тел: 366-58-53

Адреса

         01054, м. Київ, вул. Б. Хмельницького, 24

E-mail

[email protected]

Час роботи

понеділок - четвер з 8:00 до 17:00
п'ятниця з 8:00 до 15:45
перерва з 12:00 до 12:45

Графік прийому громадян (прийом заяв та видача листів)

понеділок - четвер з 8:00 до 16:45
п'ятниця з 8:00 до 15:45
перерва з 12:00 до 12:45

Відділ роботи із зверненнями громадян є структурним підрозділом Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації та входить до її апарату, створюється і ліквідується відповідно до структури Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації. Відділ підпорядковується керівнику апарату Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації.

У своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України,  актами Верховної Ради України, постановами Кабінету Міністрів України, рішеннями Київської міської ради, розпорядженнями виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), розпорядженнями Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації, Порядком розгляду звернень громадян та Порядком організації особистого прийому громадян в Шевченківській районній в місті Києві державній адміністрації, а також цим положенням.

Основними завданнями відділу є:

1. Забезпечення чіткої роботи щодо розгляду звернень громадян у Шевченківській районній в місті Києві державній адміністрації.

2. Організація  особистого прийому громадян головою Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації.

Особистий прийом головою Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації проводиться за попереднім записом, що здійснюється у відділі роботи із зверненнями громадян :

- щовівторка з 9.00 до 13.00;

- щоп'ятниці з 9.00 до 13.00;

Запис на прийом здійснюється не менше ніж за тиждень до дати проведення прийому, а у випадку, коли питання заявника потребує негайного вирішення, не менше ніж за два робочих дні до дати проведення прийому.

Питання, якщо воно не потребує негайного вирішення, або розгляду особисто головою райдержадміністрації, повинно попередньо розглядатися першим заступником, заступниками голови райдержадміністрації згідно з тимчасовим розподілом обов'язків, або керівником апарату райдержадміністрації.

З метою якісного опрацювання звернень громадян під час особистого прийому, прийом голови, першого заступника голови, заступників голови Шевченківської районної  в місті Києві державної адміністрації проходить за попереднім записом.

3. Підготовка інформаційно-аналітичних та довідкових матеріалів з питань своєчасного розгляду звернень громадян та організації особистого прийому громадян голови, першого заступника голови, заступника голови, керівника апарату Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації та Управління з питань звернень громадян апарату виконавчого органу Київської міської  ради (Київської міської державної адміністрації).

4. Щотижневе та щомісячне інформування голови Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації про стан виконавської дисципліни та дотримання вимог Закону України «Про звернення громадян» у структурних підрозділах Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації та комунальних підприємствах району.

5. Підготовка проектів розпоряджень і доручень голови Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації з питань, що належать до компетенції Відділу.

Вимоги до оформлення звернень громадян

Відповідно до ст.5 Закону України «Про звернення громадян»:

Звернення адресуються органам державної влади і місцевого самоврядування, підприємствам, установам, організаціям незалежно від форм власності, об'єднанням громадян або посадовим особам, до повноважень яких належить вирішення порушених у зверненнях питань. 

У зверненні має бути зазначено прізвище, ім'я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги.

Звернення може бути усним (викладеним громадянином і записаним посадовою особою на особистому прийомі) чи письмовим, надісланим поштою або переданим громадянином до відповідного органу, установи особисто чи через уповноважену ним особу, якщо ці повноваження оформленні відповідно до чинного законодавства.

Звернення може бути подано як окремою особою (індивідуальне), так і групою осіб (колективне).

Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати.

Звернення, оформлене без дотримання цих вимог, повертається заявникові з відповідними роз'ясненнями не пізніш як через десять днів від дня його надходження, крім випадків, передбачених частиною першою статті 7 цього Закону.

Зразок заяви для оформлення звернень громадян


ІНФОРМАЦІЯ

про підсумки роботи із розгляду звернень громадян

у Шевченківській районній в місті Києві державній адміністрації

за період з 01.01.2021 по 31.12.2021 

На виконання Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» (далі – Указ) та згідно з графіком звітування щодо організації роботи із зверненнями громадян голів районних в місті Києві державних адміністрацій, затвердженим Київським міським головою В. Кличком 30.12.2020, Шевченківська районна в місті Києві державна адміністрація (далі – Шевченківська райдержадміністрація) інформує про підсумки проведеної роботи із розгляду звернень громадян за період з 01.01.2021 по 31.12.2021.

Відділом роботи із зверненнями громадян апарату Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації за період з 01.01.2021 по 31.12.2021 у системі електронного документообігу АСКОД зареєстровано 5504 звернення громадян, з них: письмових – 5420, усних – 84 (протягом 2020 року до райдержадміністрації надійшло 4943 звернень, із них: письмових – 4402, усних – 541). У порівнянні з минулим роком загальна кількість звернень збільшилася на 561 звернення, або на 10,2 %.

За період з 01.01.2021 по 31.12.2021 на електронну адресу відділу роботи із зверненнями громадян Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації надійшло 1498 електронних звернень громадян (протягом минулого 2020 року до Шевченківської райдержадміністрації надійшло 1385 електронних звернень громадян). У порівнянні з минулим роком загальна кількість електронних звернень збільшилась на 113 звернень, або на 7,5 %.

Протягом 2021 року до Шевченківської райдержадміністрації надійшло 624 колективне звернення, частка яких складає 11,3 % від загальної кількості (протягом 2020 року до Шевченківської райдержадміністрації надійшло 587 колективних звернень, їх частка від загальної кількості склала близько 12,0 %). У порівнянні з минулим роком загальна кількість колективних звернень збільшилась на 37 звернень, або на 5,9 %.

Значну кількість у колективних зверненнях складають питання капітального та поточного ремонту будинків, оплати житлово-комунальних послуг,  незадовільного опалення, встановлення лічильників, незгоди із запланованим будівництвом, введення будинків в експлуатацію, діяльності ЖБК та ОСББ, роботи ЖЕДів, ремонту ліфтів, налагодження водопостачання, обстеження санітарно-технічного стану квартир, будинків, демонтажу МАФів, благоустрою, роботи дитячих закладів та закладів освіти, руху транспорту, паркування, облаштування переходів, встановлення світлофорів, діяльності медичних закладів, приватизації житла у гуртожитках, незручностей від побутових та промислових шумів, охорони лисів та зелених насаджень, екології, надання житла та відселення з аварійних та старих будинків тощо.

З урахуванням колективних звернень протягом 2021 року до Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації звернулось 17202 громадянина, які порушили 6784 питань. За минулий 2020 рік, з урахуванням колективних звернень, до Шевченківської райдержадміністрації звернулось 14032 громадянина, якими було порушено 6267 питань.

Дані про звернення громадян, що надійшли до Шевченківської райдержадміністрації за період з 01.01.2021 по 31.12.2021 у порівнянні з минулим роком наведено у додатку 1.

Громадяни зверталися передусім із заявами щодо вирішення конкретних життєвих питань (96,0 %), скаргами (3,9 %) та пропозиціями (0,1 %), (додаток 5.1 (ЗВГ ЕФ-1.1) РДА).

За звітний період із загальної кількості звернень безпосередньо від громадян надійшло 2523 звернень, що складає 45,9 % від їх загальної кількості. Для розгляду за належністю до Шевченківської райдержадміністрації передано: із Київської міської державної адміністрації – 2596 звернень (47,2 %); з інших органів державної влади – 371 звернень (6,7 %); від народних депутатів України – 13 звернень (0,2 %) (додаток 2).

Як свідчить аналіз, серед основних питань, що порушують громадяни, чільне місце займають питання: комунального господарства – 59,6 %; забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку – 14,5 %; житлової політики – 6,6 %; соціального захисту – 3,8 %;  охорони здоров'я – 2,0 %; діяльності місцевих органів виконавчої влади – 1,6 %;  аграрної політики та земельних відносин – 0,8 %; сімейної  та гендерної політики, захисту прав дітей – 0,8 %; транспорту та зв'язку – 0,74 %; освіти, наукової, науково-технічної, інноваційної діяльності та інтелектуальної власності – 0,74 %; екології та природних ресурсів – 0,7 %; діяльності органів місцевого самоврядування – 0,4 %; праці і заробітної плати – 0,3 %, державного будівництва, адміністративно-територіального устрою – 0,2 %, від загальної кількості питань та інші.

Найбільше за період з 01.01.2021 по 31.12.2021 мешканців Шевченківського району турбували наступні питання:

- комунального господарства та благоустрою – 59,6 % від загальної кількості порушених питань. Найчастіше громадяни порушували питання щодо капітального та поточного ремонту будинків, оплати квартир та житлово-комунальних послуг, перерахунку за ненадані, або надані не в повному обсязі послуги, налагодження опалення, встановлення лічильників, відновлення гарячого та холодного водопостачання, роботи ЖЕДів, благоустрою та озеленення, законності розміщення МАФів;

- забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку – 14,5 % від загальної кількості питань. Найчастіше громадяни зверталися з питань забезпечення порядку під час проведення мирних зібрань та акцій, а також отримання інформації про кількість зареєстрованих осіб за місцем проживання з метою пред'явлення в установи, що здійснюють нарахування за житлово-комунальні послуги, а також питання законності здійснення будівництва, законності розміщення розважальних закладів та закладів торгівлі у житлових будинках, незгоди зі стихійною торгівлею;

- житлової політики – 6,6 % від загальної кількості. Громадяни найчастіше порушували питання щодо отримання інформації про кількість зареєстрованих осіб за місцем проживання (колишня довідка за формою № 3) для оновлення документів квартирного обліку або взяття на квартирний облік, а також з питань забезпечення житлом, надання житла на пільгових умовах, відселення з аварійних та старих будинків, приватизації житла у будинках та гуртожитках;

- соціального захисту – 3,8 % від загальної кількості. Найчастіше громадяни зверталися з питань отримання матеріальної допомоги, призначення субсидій, призначення та виплати пенсій, а також виплати різних допомог, встановлення та відміни пільг соціально незахищеним верствам населення, надання безкоштовної юридичної допомоги та роботи соціальних служб;

- охорони здоров'я – 2,0 % від загальної кількості. Громадяни найчастіше порушували питання надання матеріальної допомоги на лікування, оздоровлення, придбання ліків, а також надання медичної допомоги, забезпечення медикаментами, діяльності медичних установ;

- діяльності місцевих органів виконавчої влади – 1,6 % від загальної кількості;

- аграрної політики та земельних відносин – 0,8 % від загальної кількості питань. Громадяни порушували питання щодо отримання земельних ділянок;

- сімейної та гендерної політики, захисту прав дітей – 0,8 % від загальної кількості; 

- питання транспорту та зв'язку – 0,74 % від загальної кількості. Громадяни найчастіше порушували питання щодо руху транспорту, встановлення розпізнавальних знаків, облаштування зупинок транспорту, паркування, автостоянок;

- освіти, наукової, науково-технічної, інноваційної діяльності та інтелектуальної власності – 0,74 % від загальної кількості. Громадяни найчастіше зверталися за допомогою щодо влаштування дітей до навчальних та дошкільних закладів;

- екології та природних ресурсів – 0,7 % від загальної кількості;

- діяльності органів місцевого самоврядування – 0,4 % від загальної кількості;

- праці та заробітної плати – 0,3 %;

- державного будівництва, адміністративно-територіального устрою – 0,2 %, та інші.

Як свідчить аналіз питань, порушених громадянами, питання щодо отримання інформації про кількість зареєстрованих осіб за місцем проживання  посіли на другому місці. Цей факт пов'язаний з втратою чинності довідки за формою № 3 відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 23.11.2016 № 861 «Про внесення змін до постанов Ради Міністрів УРСР та Укрпрофради від 11 грудня 1984 р. № 470 і Кабінету Міністрів України від 29 січня 2003 р. № 117» та невизначеністю законодавством питань щодо органів, які повинні видавати довідки про склад сім'ї, та процедури отримання вказаної інформації.

Протягом 2021 року громадянам було надано 1477 інформацій про кількість зареєстрованих осіб за місцем проживання, що складає 21,8 % від загальної кількості питань.

Усі звернення, що надходять до Шевченківської райдержадміністрації розглядаються керівництвом відповідно до розподілу обов'язків, якими надаються відповідні доручення. Звернення громадян, пільги яких визначено у Законі України «Про звернення громадян» та Указі Президента України                 від 07.02.2008 № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», а також звернення, які перебувають на контролі у керівництва центральних органів влади розглядаються головою (в. о. голови) Шевченківської райдержадміністрації. Рішення про зняття з контролю приймають посадові особи, які приймали рішення про контроль.

Особистий прийом громадян керівництвом Шевченківської райдерж-адміністрації проводиться відповідно до статті 22 Закону України «Про звернення громадян», Порядку організації та проведення особистого прийому громадян у Шевченківській районній в місті Києві державній адміністрації, затвердженим розпорядженням Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації від 19.07.2012 № 513, зареєстрованим в Шевченківському районному управлінні юстиції у м. Києві 10.08.2012 № 75/208 та графіку, який затверджено головою Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації.

Враховуючи протокол № 2 позачергового засідання Державної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій від 10.03.2020, розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 16.03.2020 № 444 «Про деякі заходи щодо запобігання поширенню коронавірусу COVID-19 на території міста Києва» (зі змінами) та на виконання заходів ефективної протидії поширенню коронавірусної інфекції особистий прийом громадян у Шевченківській районній в місті Києві державній адміністрації припинено тимчасово до окремого розпорядження.

В той же час, на вимогу мешканців району, головою Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації Гарягою О.О. за період з 01.01.2021 по 31.12.2021, відповідно до графіка проведення особистих (виїзних) прийомів громадян та прямих телефонних «гарячих» ліній, затвердженого ним 28.12.2020, проведено 4 особистих прийоми громадян, на яких було прийнято 8 осіб, якими подано 4 звернення (25.05.2021; 08.09.2021; 21.09.2021; 22.09.2021) та 9 прямих телефонних «гарячіх» ліній, під час яких звернулося 9 громадян (02.04.2021; 07.05.2021; 04.06.2021; 02.07.2021; 06.08.2021; 03.09.2021; 01.10.2021; 05.11.2021; 03.12.2021).

Слід зауважити, що протягом 2021 року першим заступником голови Шевченківської райдержадміністрації, заступниками голови та керівником апарату проведено 18 прийомів громадян, на яких прийнято 31 особу.

Інформація про проведення особистих (виїзних) прийомів громадян першим заступником голови Шевченківської райдержадміністрації, заступниками голови та керівником апарату щомісяця надається голові Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації.

Всі звернення, отримані на особистих (виїзних) прийомах та під час проведення прямих телефонних «гарячих» ліній опрацьовуються відповідно до чинного законодавства. За результатами розгляду громадянам надаються усні роз'яснення безпосередньо на особистому прийомі або письмові відповіді, згідно з чинним законодавством.

Керівництвом Шевченківської райдержадміністрації забезпечується першочерговий особистий прийом інвалідів Великої Вітчизняної війни, Героїв Соціалістичної праці, Героїв Радянського Союзу, Героїв України, жінок, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня».

Звернення від зазначених категорій громадян розглядаються особисто головою (в. о. голови) адміністрації, надаються відповідні доручення щодо розгляду вказаних звернень, виконання яких контролюється до розв'язання питання в межах чинного законодавства.

Протягом 2021 року на адресу Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації надійшло 5 звернень від громадянки Червоної О.П., якій присвоєно почесне звання «Мати-героїня», стосовно вирішення її житлового питання. За результатами розгляду звернень заявниці надано ґрунтовні роз'яснення.

У Шевченківський райдержадміністрації відпрацьована дієва система контролю за своєчасним розглядом звернень громадян. Працівниками відділу роботи із зверненнями громадян виконавцям щотижнево надаються нагадування у паперовому вигляді про наближення та закінчення встановлених строків виконання контрольних письмових звернень громадян та доручень, а також  щоденно відбувається телефонна розмова з ними. Інформація про стан виконавської дисципліни щотижнево доповідається голові Шевченківської райдержадміністрації.

Щоквартально на засіданнях Колегій (нарадах) з керівниками структурних підрозділів райдержадміністрації та комунальних підприємств, віднесених до сфери управління райдержадміністрації, за участю голови Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації, начальником відділу роботи із зверненнями громадян відбувається звітування про підсумки роботи із розгляду звернень громадян (он-лайн наради за допомогою програмного забезпечення Zoom від 16.01.2021 та 30.06.2021), з 05.07.2021 наради проводяться наживо  (29.09.2021).

На виконання Указу Президента України від 07.02.2021 № 109/2008 головою Шевченківської райдержадміністрації 28.12.2020 затверджено графік проведення виїзних днів контролю у Шевченківській районній в місті Києві державній адміністрації у 2021 році. У зв'язку з продовженням карантину виїзні дні контролю не проводилися. Проведення планових виїзних днів контролю буде відновлено після зняття карантинних обмежень.

Відповідно до Указу головою Шевченківської райдержадміністрації 29.12.2020 затверджено графік проведення перевірок організації роботи із зверненнями громадян у структурних підрозділах Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації та комунальних підприємствах, віднесених до сфери управління райдержадміністрації. За період з 01.01.2021 по 31.12.2021 року, згідно з вказаним графіком, проведено перевірку: в КП «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Шевченківського району м. Києва»; управлінні містобудування, архітектури та землекористування Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації; КП «Благоустрій Шевченківського району»; управлінні житлово-комунального господарства Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації; відділі контролю за благоустроєм; відділі обліку та розподілу житлової площі; секторі охорони здоров'я; КП «УЗН Шевченківського району м. Києва», відділі торгівлі та споживчого ринку; управлінні соціального захисту населення; архівному відділі; служби у справах дітей та сім'ї; управлінні культури, відділі молоді та спорту; відділі з питань майна комунальної власності; відділі з питань цивільного захисту; управлінні освіти.

За результатами складено довідки про перевірки та надано відповідні доручення головою (в. о. голови) Шевченківської райдержадміністрації про вжиття заходів щодо покращення роботи із зверненнями громадян, зокрема підвищення персональної відповідальності посадових осіб при розгляді звернень громадян, неухильного виконання Закону України «Про звернення громадян».

За період з 01.01.2021 по 31.12.2021 на виконання Указу та відповідно до графіка звітування щодо організації роботи із зверненнями громадян керівниками структурних підрозділів Шевченківської райдержадміністрації та комунальних підприємств, віднесених до сфери управління райдерж-адміністрації, затвердженого головою Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації Гарягою О.О. 29.12.2020, про організацію роботи із зверненнями громадян звітували керівники: КП «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Шевченківського району м. Києва»; управління містобудування, архітектури та землекористування Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації; КП «Благоустрій Шевченківського району»; управління житлово-комунального господарства Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації; відділу контролю за благоустроєм; відділу обліку та розподілу житлової площі; сектору охорони здоров'я; КП «УЗН Шевченківського району м. Києва»; відділу торгівлі та споживчого ринку; управління соціального захисту населення; архівного відділу; служби у справах дітей та сім'ї; управління культури; відділу молоді та спорту; відділу з питань майна комунальної власності; відділу з питань цивільного захисту; управління освіти.

На виконання Указу головою Шевченківської райдержадміністрації 28.12.2020 затверджено графік проведення засідань постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян при Шевченківській районній в місті Києві державній адміністрації у 2021 році. У зв'язку з продовженням карантину  засідання постійно діючої комісії не проводилися. Проведення планових засідань комісії буде відновлено після зняття карантинних обмежень.

Також відповідно до графіку проведення семінарів щодо надання методичної та практичної допомоги під час роботи зі зверненнями громадян для працівників, відповідальних за вказану роботу у структурних підрозділах Шевченківської райдержадміністрації та комунальних підприємствах, віднесених до сфери управління райдержадміністрації, затвердженого головою Шевченківської райдержадміністрації Гарягою О.О. 29.12.2020, протягом звітного періоду 25.03.2021 та 24.06.2021 проведено семінари (за допомогою програмного забезпечення Zoom), 27.09.2021 – семінар проводився вживу.

Слід зазначити, що громадяни можуть звертатися до Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації із заявами, скаргами та пропозиціями, надіславши їх на електронну адресу: [email protected], яка розміщена на офіційній сторонці райдержадміністрації.

Крім того, звернення можна надіслати поштовим зв'язком або залишити у скриньці для звернень громадян, яка розміщена на першому поверсі Шевченківської райдержадміністрації на вул. Б. Хмельницького, 24, а також отримати консультації за телефоном: 366-58-53.

У Шевченківській районній в місті Києві державній адміністрації і на далі продовжуватиметься робота щодо забезпечення всебічного розгляду звернень громадян, посилення персональної відповідальності керівників усіх рівнів за вирішення питань, що порушують громадяни, особливо незахищених категорій, забезпечення безперешкодного прийому громадян, об'єктивної, неупередженої і вчасної перевірки фактів, викладених у зверненнях, фактичне поновлення порушених прав та інтересів громадян.

 



При використанні матеріалів посилання на КМДА обов'язкове.